Love my life in Canada - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Celine Leijen - WaarBenJij.nu Love my life in Canada - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Celine Leijen - WaarBenJij.nu

Love my life in Canada

Blijf op de hoogte en volg Celine

25 November 2013 | Canada, Ottawa

De tijd vliegt hier echt voorbij, zoveel leuke dingen en de laatste tijd helaas ook veel studie..
In de tijd van mijn vorige verslag was heel Canada volop in de Halloween stemming, en dit kon ik dus ook niet aan mij voorbij laten gaan. Op 31 oktober zijn we dan ook volop uitgedost naar een groot Halloween feest in het Museum of Civilization geweest, beetje aparte locatie in een museum maar was erg leuk.
De volgende dag onverwachts met mijn huisgenootje naar een ijshockey game van de Ottawa Senators geweest. De hele sfeer die in het stadion hing, echt super om mee te maken! Daarna nog een beavertail gegeten om de typisch Canadese avond compleet te maken. Toen de Canadezen het erover hadden in het begin wist ik niet zo goed wat ik me ervan moest voorstellen. Maar de staart van een bever is gelukkig alleen maar de vorm, en het is gewoon een lekkernij van een soort gefrituurd deeg waarbij je zelf de topping kan kiezen.
Hetzelfde weekend met een aantal vrienden een Haunted Walk gedaan, nog in het kader van Halloween. Dit is een tocht door de stad en de oude gevangenis met allerlei ‘echtgebeurde’ spookverhalen, al weet niemand of ze ook daadwerkelijk echt gebeurd zijn… En daarna nog een gezellig huisfeestje, wat ook weer typisch Canadees is.
Op zondag met 2 vrienden naar het Food&Wine Festival geweest hier in Ottawa, waar eten en drinken vanuit de hele wereld geproefd kon worden. Erg gezellige dag, met aan het einde toch wel behoorlijk wat drankjes haha.
Kortom weer een super ‘weekend’ gehad, alhoewel ik eigenlijk had moeten studeren.. Alle deadlines van assignments, papers en essays zaten er namelijk aan te komen, dus de week erna zag ik voornamelijk de binnenkant van de bieb en mijn laptop. Dus heus niet alleen maar leuke dingen hier in Ottawa hoor, er moet ook echt nog een keertje gestudeerd worden.. Al probeer ik de leuke dingen toch wel de overhand te laten hebben haha.

In het weekend natuurlijk gewoon weer tijd gemaakt voor leuke dingen, wat al begon door op vrijdag naar een benefietconcert te gaan voor Oxfam op de universiteit. Verschillende studenten van de universiteit gaven optredens, echt zo niet normaal goed! En heel leuk dat een Canadese vriendin van mijn Franse klas ook meedeed, waarvan ik niet eens wist dat die ook zong.

Zaterdag was dan eindelijk de dag aangebroken dat we met een hele groep vrienden naar een ijshockey game van de Senators gingen, waarvoor we al ver van tevoren kaartjes hadden besteld, en wat eigenlijk de enige game zou zijn waar ik naar toe zou gaan. Weer heerlijk genoten; super veel gezelligheid, een stuk meer gevechten op het ijs dan de vorige keer (wat heel normaal is met hockey), en ook nog winst voor de Senators! In de 3 uur dat we binnen zaten, was het ondertussen voor het eerst echt gaan sneeuwen (de eerste kleine vlokjes waren namelijk in oktober al..) dus daar moesten wij natuurlijk in op de foto. Daarna nog heerlijk met zn allen uit eten geweest en nog drankjes gedaan met andere vrienden, dus weer een geslaagde zaterdag kan ik wel zeggen.

Zondag heb ik met 2 vrienden een auto gehuurd en zijn we naar Parc Omega gereden in Quebec. Dit is een soort dierenpark waar de dieren nog vooral in hun natuurlijke leefomgeving leven, en waar je dan met de auto doorheen kan rijden. Super leuk is dat veel dieren gewoon op de weg lopen, en gelijk aan het begin van het park werd onze weg al versperd door een hele groep rendieren. Deze mocht je wortels voeren, dus de ramen gingen open en voordat we het wisten hadden we 3 koppen binnen in de auto op zoek naar eten. Gelukkig was het een huurauto want in hun enthousiasme kon het er nog wel eens wat slijmerig aan toe gaan haha, dus aan het einde van de dag konden we niet zo goed meer door de ramen kijken. Doordat het de vorige dag gesneeuwd had, was het park echt prachtig en dan nog zoveel verschillende dieren gezien, van bizons tot rendieren, reeën, wolven, vossen, berggeiten, bruine beren, moose, echt geweldig gewoon! Halverwege konden we ook uit de auto en alle kleine hertjes voeren, zo schattig. En nog een heerlijke wandeling door de sneeuw gemaakt over de ‘fox trail’, maar natuurlijk geen vos gezien. Verder ook nog wel wat hartkloppingen gehad toen een mannetjes rendier ons opeens aan de zijkant van de auto begon aan te vallen met zijn grote gewei. Gelukkig had Oliver goede driving skills en konden we net op tijd al slalommend tussen de andere rendieren door wegrijden. Weer zo genoten van deze dag! Bij thuiskomst nog even met mijn huisgenootjes uit eten geweest voor wat ‘quality time’ en om wat bij te kletsen, want aangezien iedereen het zo druk heeft met studie en super veel leuke dingen, spreken we elkaar soms bijzonder weinig. Goeie afsluiting dus van weer een top weekend.

Na deze break weer volle bak aan de studie met toetsten en dagen lang schrijven aan essays, om gewoon depressief van te worden. En daar hielp het steeds somber wordende weer ook niet echt aan mee. Gelukkig wel wat coffee en sport breaks gehad met vrienden voor wat afleiding.
Vrijdagavond salsa les gehad, gevolgd door een erg gezellige avond met veel muziek, dansen en drankjes. Zaterdag lekker even bij gekletst op de Market met Jasmin, ook uit Nederland. En daarna heerlijk in het zonnetje over de kerstmarkt gelopen. ’s Avonds weer met een groep vrienden gezellig in een restaurant sangria gedronken, en heel wat glazen en veel gezelligheid later nog ergens in een bar met wat dansjes geëindigd. De zondag werd hierdoor niet zo heel productief, dus uiteindelijk maar met Wessel, mijn huisgenootje, naar het poutine festival geweest en vooral heel rustig aan gedaan. Oh ja nog wel even een assignment voor die maandag gemaakt, wat dan officieel voor heel even het einde betekende van een hectische periode met midterms, papers, essays en assignments. Dit dus ook uitgebreid gevierd met zo ongeveer elke avond in de afgelopen week wel afspraken met vrienden.

En helemaal iets om naar uit te kijken waren de twee daagjes Montreal die Dominique en ik hadden besloten te boeken. Afgelopen vrijdag ochtend vertrokken, waarna we de stad hebben bekeken, maar al snel besloten dat het toch echt wel heel koud was dus maar heerlijk gingen shoppen de hele ondergrondse shopping stad, speciaal gebouwd zodat de Canadezen in de winter niet naar buiten hoeven, en zo van de metro het hele gangenstelsel in kunnen. ’s Avonds nog naar de première geweest van de Hunger Games Catching Fire, echt een topper! De hele stad was al in kerstsfeer en zaterdag bleek de dag te zijn met allerlei kerstevents, van Santa Claus in de shopping mall tot een hele kerstparade buiten waarvoor de hele stad was uitgelopen. Super leuke sfeer dus! Al met al was het een heerlijk relaxed vriendinnenweekend met lekker uit eten, shoppen en heel veel gezelligheid.
Bij thuiskomst in Ottawa lag daar opeens een dikke laag sneeuw. Gelukkig waren we al op de hoogte gebracht door de thuisblijvers, anders was de schok wel heel groot geweest. De komende week zijn is de voorspelling alleen nog maar meer sneeuw, en met gevoelstemperatuur van wel -25 graden. Hello Canadian Winter..

Nog maar een maandje en dan ben ik alweer thuis, gaat echt veel te snel! Ben ondertussen echt zo gewend geraakt aan mijn leventje hier, al mis ik jullie natuurlijk wel hoor!

Maar nu eerst even de winter trotseren en mn vader van het vliegveld ophalen! Die moest voor een business trip naar de VS, dus besloot op de terugweg mij even op te zoeken :)

Heel veel liefs,
Celine

• 25 November 2013 - 10:57

A En A Kunst:

Hoi Celine, bedankt weer voor je uitgebreide verslag. Je hebt ontzettend leuke en mooie belevenissen
    gehad in Canada,maar ook goed gestudeerd We wensen je met papa nog fantastische dagen toe.
    Geniet die dagen lekker samen. Je ontloopt de koude dus niet helemaal daar maar dat is ook weer een
    ervaring.De laatste weken ook nog veel plezier en dan een goede terugreis. Fijne Kerstdagen thuis.
    Liefs en groetjes van Arie en Ans.

• 25 November 2013 - 17:40

Yvonne:

Veel plezier met je papa

• 25 November 2013 - 22:16

Opa En Oma:

Céline, dank je wel voor je gezellige verhaal, en natuurlijk de foto's. !!
    Heb fijne dagen samen met papa, nog maar 'n paar weken dan zien we elkaar weer op
    Nederlandse bodem.
    Alle goeds van ons.

• 25 November 2013 - 22:49

Monique Pronk:

Hallo lieve Celine,

Wat gaat de tijd toch snel, binnen een maand staat de kerst al weer voor de deur en ben jij weer thuis. Wat leuk dat je vader nog even bij je op bezoek komt, kun je hem toch een beetje deelgenoot maken van jouw leventje daar en heb je straks bij thuiskomst iets dat je met hem hebt kunnen delen.
    Er is volgens mij genoeg om te delen of over te vertellen, nu weer een paar dagen Montreal, het houd maar niet op. Ik hoop dat je niet al te veel hebt gekocht, het moet ook allemaal weer in de koffer mee naar huis. Ik weet niet of er nog iets op het programma staat dat je nog wilt doen voordat je naar huis komt, maar als dat zo is, doe het dan gewoon, je hebt nu de kans ! Geniet nog even van deze laatste weken en maak er het allerbeste van. We zien er naar uit om je binnenkort weer in levende lijve te zien !

Dikke knuffel (op afstand) en tot gauw !

• 26 November 2013 - 17:32

Annie:

Celine wat weer een mooi verslag! Geweldig, ik heb er van genoten.
    Heel veel plezier met je papa.
    Liefa van Annie

• 02 December 2013 - 00:02

Celine Leijen:

Bedankt voor de lieve reacties weer allemaal!
    De tijd vliegt echt voorbij, over 3 weken ben ik gewoon weer in Nederland. Tot die tijd nog even genieten hier :) Tot snel!